söndag 25 januari 2009

Stolt

Är stolt över mig själv efter denna helgen. Jag har varit hemma själv hela helgen och faktiskt fått lite saker gjorda. Tvättat och gått igenom kartonger. Så skönt att äntligen få det gjort. Tekniken har verkligen hjälpt till, har kunnat prata med folk på telefon och msn när det varit jobbigt eller om jag bara ville ha sällskap en stund. Oftast var det faktiskt mina vänner som ringde mig, precis som om dom visste att nu behöver S ett samtal:)

Fick faktiskt bara panik en gång i helgen, vid elva tiden på kvällen i lördags var det någon som drog i dörren och båda hundarna rusade dit och skällde. Min ytterdörr är ju alltid låst men jag gick upp för att kolla nyckelhålet men såg inget. Det ända som hördes var när dörren till trapphuset stängdes. Sov på soffan med kläderna på fram till sex på morgonen och ingen sömntablett. Vågade inte sova. Jag vet ju att det troligen bara var någon som gick fel men det hjälper ju inte. Särskilt som jag inte fick se vem det var.

Huvudsaken är att jag faktiskt klarade av det och jag hanterade paniken på ett tillräckligt bra sätt för att jag ska vara stolt.

Som en perfekt avslutning på helgen ringde mina drömmars man och undrade hur det var med mig och berättade hur han hade det och att han var stolt över mig. Attans vad skönt det kändes. Han finns därute.

Inga kommentarer: