fredag 9 januari 2009

Varför?

Fick precis reda på att min senaste före detta pojkvän, mannen jag levde med i fyra och ett halvt år har förlovat sig. Varför bryr jag mig??? Varför gör det ont?
Kanske för att det gått ett halvår och det är hans andra förhållande under den tiden. Kanske för att det är en bekräftelse på att han aldrig älskade mig. Att han bara använde mig, utnyttjade mig och gjorde illa mig. Snart ska han väl bli pappa också antar jag för att verkligen bevisa hur värdelös jag är. Oälskad, omöjlig att älska och infertil.

Jag borde var glad för att han är borta ur mitt liv men jag känner bara sorg. Älskade honom verkligen och älskar honom fortfarande. Jag vill aldrig någonsin vara tillsammans med honom, inte för vad han gjort mot mig det kan jag acceptera på något sjukt jävla sätt, utan för vad han gjort mot en jag älskar. Trodde jag kommit längre men fel hade jag. Älskar honom och hatar mig själv för det. Hur kan jag älska honom? Hatar, hatar, hatar mig själv för det.

Vill aldrig älska igen. Vill aldrig känna igen.

Inga kommentarer: