söndag 18 januari 2009

Helgfrid

Helgfriden sitter kvar i kroppen nu på söndagskvällen. En helg spenderad hos mina vänner. Att jag kan känna ett sådant lugn i ett hem fullt av liv och rörelse är underbart. Antagligen för att allt i mina vänners hem utstrålar kärlek. Kärlek till varandra och barnen. Kärlek till mig och känslan i att höra till och vara en del av familjen. Att barnen tycker att det är helt ok när jag kommer och tycker att det är roligt.

Träffade en vän som jag egentligen inte umgåtts så mycket med på söndagen. En vän jag träffat då våra fd pojkvänner var kompisar. Nu är vi singlar båda två och bygger upp våra liv som självständiga kvinnor i våra bästa år. Underbar person som jag tycker om att vara med. Hon är klok om omtänksam och det känns så lätt och roligt att prata med henne. Charmade hennes söta dotter med min rosa dator med Pippi på.

Sitter och njuter av söndags känslan. Hoppas på en underbar vecka med spännande möten och hopp om att få mycket gjort på jobbet.

Inga kommentarer: