fredag 9 januari 2009

Glädje

Har gått och oroat mig ett tag. Strax innan jul fick jag ett brev från länsstyrelsen att de övervägde att återkalla mitt körkort på grund av en olycka jag var inblandad i i januari. Behöver verkligen mitt körkort och min bil så det har gnagt i flera veckor och i går kom beskedet att "på grund av omständigheterna vid olyckan anser de att en varning är tillräcklig".

Tycker om varningar! varningar är bra. Det borde finnas fler varningar i livet.
  • Kära du, om du parkerar här fler gånger kommer du ev att få betala parkeringsboten nästa gång. (Jag menar tänk så skönt att få en chans till när däckfan hamnar en meter för långt bak utanför apoteket på julafton och du är jättesjuk, men vem brydde sig om den omständigheten???)
  • Om du träffar den här mannen fler gånger kommer du ev att få ditt hjärta krossat, mosat och manglat.(Tja det hade ju varit trevligt om man blivit varnad!!!)
  • Ja, ok, ha sex igen då men sen kan du ev få klamydia... ( har aldrig hänt men jag skulle gärna vilja bli grundligt varnad ifall att risken fanns....)

Firade tillsammans med några vänner att det gått bra. Det är ju som jag fått körkort igen med en prövotid på två år. Är så attans glad och lycklig för att det löste sig så bra och jag tänker ta det som ett omen på att 2009 ska bli ett bra år. Året då saker går min väg på ett lugnt och stilla sätt eller egentligen det kan gå fort och omvälvande med bara det går min väg. Ska ju inte börja med att vara petig med detaljer.

Inga kommentarer: