söndag 1 mars 2009

Helg

Ännu en helg är slut. En alldeles underbar och fantastiskt rolig helg. Jag har hunnit göra allt jag ville och allt jag behövde. Jag har blivit sjukt bortskämd av mina vänner, gått en jätteskön promenad i skogen i solen, varit på fest med sexparty, varit ute på stan och slagit runt, hjälpt min vän att sy ätit gott. Den enda sak som saknades under helgen var någon att kunna ringa och berätta för, någon att nu på söndagskvällen ligga i soffan att mysa med och berätta om underliga grejer som visades på festen. Lärde mig så mycket nya saker att det känns som om jag faktiskt inte vet något och fortfarande är oskuld. It grows back liksom...

Mina drömmars man ringde idag och det finns inte mycket jag blir lika glad av som att få prata med honom och höra hur han har det. Blir så attans glad av att höra hans röst och höra att det går bra för honom.

Min andra flirt ringde också från andra sidan landet. Tycker om att prata med honom också men på ett helt annat sätt. Han gör mig glad men det pirrar inte och dety kommer aldrig att bli något mer än att prata i min planering. Utnyttjar honom för att känna mig lite mindre ensam på kvällarna genom att prata med honom i telefonen. Problemet är att han börjar fundera på att lämna sig sambo. Vill inte på något sätt bli inblandad i såna komplikationer. Vi pratar ju bara. Vill inget annat. Längtar ju bara efter mina drömmars man. Undrar hur jag kan vara så förälskad i honom, särskilt när det inte är ömsesidigt.

Men mans problematiken så har det varit en riktigt underbara och rolig helg. Massa stunder av ren lycka och glädje och kärlek.

Inga kommentarer: