måndag 9 mars 2009

Surrender

Det finns inget bra ord på svenska för surrender. Det blir en massa ord som varförsig inte är tillräckliga men tillsammans fungerar för att beskriva min känsla.

ÖVERLÄMNA - Jag överlämnar mig till en en högre makt, ödet och slutar att försöka styra mitt liv utan försöker bara följa med på färden.
UPPGIVA - Jag ger upp, erkänner att jag tappat orken, lusten och viljan.
HÄNGE - Jag hänger mig åt mina drömmar och sörjer dom när dom går i kras.
HÄNGIVA - Jag är hängiven tron på att en dag, någon dag ordnar sig allt.
UNDERKASTA - Jag underkastar mig den tillfälliga hopplösheten och ödets nycker. Varför jag?`Varför inte jag?
FRÅNTRÄDA - Jag frånträder min position och vilja att vara till lags.
GE SIG- Jag ger mig. Jag ger mig. Jag ger mig.

I surrender.

Inga kommentarer: