måndag 2 mars 2009

Viskningar

Vill viska i hans öra alla de saker jag bär inom mig, alla känslor jag har. Vill viska i hans öra alla de saker han inte vill höra. Drömmer om att en dag få en viskning tillbaka. Att få vara jämte honom och veta att inget jag säger om mig eller vad jag känner kan göra att han stöter bort mig. Vill få vara accepterad och älskad för den jag är av den jag vill ha. Vill få ligga jämte honom och viska trots att ingen annan kan höra.

Är rädd för att min längtan efter att få viska kommer att få mig att lura mig själv att acceptera något annat än det jag drömmer om. Något som inte kommer att vara tillräckligt. Något som kommer att göra mig illa. Igen.

Är rädd för att min rädsla för att inte få det jag drömmer om gör att jag säljer mig själv för billigt. Att jag gör för mycket i min längtan.

Drömmer om att en kväll få viska i hans öra det jag viskar ut i luften innan jag somnar. Jag älskar dig.

Inga kommentarer: