söndag 8 mars 2009

Stulna

Under helgen har jag funderat mycket. Haft tid att tänka. Det är inte alltid bra. Mina tankar har kretsar kring stunder av lycka och om stulna stunder av lycka fortfarande är lycka. Det är en svår fråga att försöka svara på. Just nu känner jag mig som en stor tjuv som stjäl för min egen vinnings skull. För att få skratta och känna värme en stund oavsett vem som ger mig det. Att stjäla stunder på telefon, facebook eller msn och att för en stund inbilla mig att jag duger. Men jag ljuger, jag ljuger för mig själv. Mina korta stulna stunder av lycka lämnar en bitter eftersmak.

Sitter och sjunger Linda Bengtzings "jag ljuger så bra" för mig själv. Den och två Lena Ph låtar, "det gör ont" och "på gatan där jag bor" känns som signatur melodier för mig just nu.

Men trots allt är de stulna stunderna det jag har just nu och dom är värdefulla. Minuterna av glädje och värme är värda timmarna med oro, begynnande svartsjuka och tvivel. Tvivel på mig själv och på mitt eget värde. Tvivel på framtiden. Tvivel på mina val. Undrar om jag väljer rätt och vad är konsekvenserna av mina val??

Påminner mig om att andas.
Stunder av tvivel
Stunder av stulen lycka
Andas min vän
Andas
Stunder av liv
Andas

Inga kommentarer: