onsdag 3 december 2008

Underligt

Jag är djupt facinerad av män. Bestämde mig igår för att backa ett steg och ta ett steg framåt. Ett steg mot drömarna och hoppet och ett steg från att min kärlek. Lade ut en annons på en kontaktsida på internet och fick ganska omgående flera svar.

Men hur tänker man, på min sida står det att jag feströker, andra mailet från en person talar om hur fel jag gör som röker ibland... Alltså är jag inte intressant för att jag feströker ibland, maila mig inte då! Blev skitförbannad rent ut sagt, andra meningen till mig är i syfte att ändra på mig, att få mig att känna mig underlägsen honom som i sin stora visdom inte skulle göra något liknande dumt. Fuck of!

Backade undan ett steg från min stora kärlek, mannen jag varit hemligt kär i femton år som jag numera är sexpartner till men inget mer, han hör av sig och vill träffas för annat än sex! Förvirringen och hoppet slår till. Jag vet att det är hopplöst och komlicerat men oj vad jag hoppas. Nu ska vi träffas och bara se på film och vara. Känner mig som femton igen, pirrig och förväntansfull. Det kommer att bli ett hårt fall...

Jag håller i mig, men det är dessa stunder jag lever för. Dessa stunder av liv, då allt känns hoppfullt och spännande. tänk att et ttelefonsamtal kan betyda så mycket.

Inga kommentarer: