måndag 8 december 2008

Intrenetdating och grubblerier

Vem är jag? Funderar över det ofta. Ikväll särskilt mycket. Har tagit bort min kontaktannons. Hur ska jag kunna presentera mig på ett bra sätt där? Vem vill ha en darrand skugga till livspartner? En god sak kom dock ut ur annonsen. Har kommit i kontakt med en man som får mig att skratta, i alla fall på msn. Men hur går man vidare sen? Vill jag gå vidare? Jag vill ju ha mina drömmars man, kan jag nöja mig med något annat? Vågar jag chansa på att träffa någon som inte är välbekant för mig?

Har varit på tre dater tidigat med män som jag träffat på siten. Hmm hur ska man beskriva dom.... den första jag träffade dumpade mig eftersom jag med hans ord "inte klättrade i berg". Hans ex, som hade haft en affär och blivit tillsammans med hans bästa kompis klättrade i berg. Den anledningen var ialla fall orginell! Nästa jag träffade hade kort på sig som hyfsat kort och blond, när vi träffades var han två meter lång och mörkhårig och hade sneda tänder, såg faktiskt inte illa ut men det kanske skulle varit läge att berätta att det var en kompis på korten innan vi träffades. Behöver jag säga att vi inte sågs igen? Den tredje mannen jag träffade hade jag faktiskt stora förhoppningar om, lät spännande. Läkare och rockmusiker! Han var så tråkig och kunde inte fatta att jag inte var intresserad. I över ett halvår senare skickade han mess om att vi skulle träffas, ömsom trevliga ömsom hotfulla. Hur tänkte han? att jag blir mer intresserad om han är otrevlig???

Så grubbleriet ikväll kretsar kring vad vill jag? och hur vet man? något alls? ska jag kanske fokusera på att vara själv och bara ha sexuella relationer? mina drömmars man tycker ju det är tillräckligt. Kan det vara tillräckligt för mig? Kan jag sluta drömma om honom? Vill jag sluta drömma om honom?

Så många tankar, så lite tid tills det är dags att gå upp... paniken kommer krypande tillsammans med ångesten. Duger jag?

Påminner mig om att andas.
Långsamt.
Jag lever.
Andas.

Inga kommentarer: