torsdag 12 februari 2009

Val

Sitter och funderar över valen jag gör i livet. Vet ju att jag inte kan fortsätta att fantisera om mina drömmars man. Han delar ju inte mina fantasier och i längden blir det ju ganska ohållbart att fantisera och drömma om någon som inte delar samma önskan. Så vad gör jag då? Jo, jag inleder något annat lika ohållbart och onåbart. Mannen bor på andra sidan Sverige och är patologiskt otrogen mot alla kvinnor han lever med. Han är till och med välkänd för just detta att inte kunna hålla sig till en och samma person utan alltid vara på jakt efter något annat. Varför flirta med honom kan man ju fråga sig. Mitt enda svar i dagsläget är att det är säkert. Det kommer inte leda till något långt och varaktigt, tvärtom. Det enda det kan leda till är lite flirtande och kanske lite meningslöst sex som bara omgärdas av skam och skuldkänslor. Det känns tryggt på något sätt. Jag riskerar inget.

Pratade med psykologen häromdagen om min situation och vad som händer i mig. Om att jag vill tycka om mig själv. Om att jag vill kunna känna mig trygg och värdefull. Han var hoppfull och sa att det här var saker som vi kunde jobba med utan problem och som han kunde hjälpa mig med. Jag vet inte om jag vågar hoppas. Jag hör ju själv hur jag låter när jag berättar om mina tankar och valen jag gör. Jag vill inte vara den personen jag är nu. Jag vill kunna säga nej, inte bara följa med och hoppas att det går fort. Jag vill göra val som jag är stolt över.

Tränade i dag igen. Det känns både skönt och inte skönt. Jag har aldrig förstått mig på dessa personer som tycker att det är skönt att träna. Det är inte skönt. Det som är skönt är att sitta i bilen på väg hem från träningen och äta bounty. Det sköna är att jag väljer när jag ska träna och vad jag ska träna och jag gör det för mig. För att jag ska bli starkare och må bättre. Föra tt jag ska bli lite snyggare och lite sexigare. För att jag ska kunna vara nöjd med mig själv. Jag vet att det inte handlar om vikten som sådan men idag när jag bytte batterier i vågen så uppptäckte jag att jag gått ner två kilo till. Jag är stolt! Snart har jag nått målvikten.

Har faktiskt påbörjat en helrenovering av kroppen. Har inte haft varken ork eller lust på ett tag men jag bestämde mig för att börja nerifrån så tå naglarna är målade och benen epilerade. Solar gör jag vid varje träning så nu ser jag inte lika blek ut längre. Det är så skönt att ta tag i sig själv och inte titta sig i spegeln och undra vem personen mitt emot är egentligen. Lite helrenovering kan ju inte vara fel heller eftersom det kanske ger mig mer tillfällen till att öva på att säga nej.

Inga kommentarer: