onsdag 11 februari 2009

Träning

Skulle åka till gymmet idag för att träna lite. Kommer på att jag inte tvättat på ett tag. Skit oxå! Det enda som är någorlunda rent är mina gamla träningsbyxor som jag nästan aldrig använt trots att dom är jättesnygga av den enkla anledningen att dom är för små. För någon månad sen fick jag inte på mig dom. Det var bara att bita ihop och prova. Det eller svettiga gamla byxor. Dom satt som smäck. Alltså dom satt så himla bra! Kände mig faktiskt snygg för första gången på länge. På gymmet av alla ställen!

Idag var annars en en bra dag. Tog tag i en sak som jag skjutit på länge och löste det. Plockade undan lite och damsög, vilken skillnad det blev! Det var säkert flera veckor sedan sist.

På gymmet gick träningen jättebra! Konditionen börjar komma och jag märker att för varje gång jag är där orkar jag lite mer. Firade med att lägga mig på vattenmassagesängen en stund och inte bara i solariet. Annars är ju just solariet min deal med mig själv. Om jag tränar får jag sola, ingen träning ingen solning. Hårt men det jag behöver för att hålla motivationen igång.

Dessutom var det flera snyggingar på gymmet idag. Riktiga snyggingar! Funderade på olika gymstilar i mellan passen på maskinerna. Det är ju dom där vanliga spänniga typerna om man säger så, dom som typ ställer in maskinen på det tyngsta, gör tre repetitioner och sen kollar sig i spegeln och spänner muskeln dom tränar. Sen finns det den sociala typen. Dom är ca tre till fyra stycken i en grupp som vandrar runt på gymmet och hänger antingen vid en maskin eller på ett gäng maskiner nära varandra. Dom använder mer tid att prata på än att träna och tar upp maskinerna sjukt länge bara för att dom är så bra att sitta på.

Nej, jag gillar dom där som bara går upp och tränar och inte försöker stila. Dom är där för att träna. Punkt slut.

Jag kom även fram till idag att jag inte på något sätt förstår dom som säger att det är skönt att träna. Det är inte skönt. Det som är skönt är att sitta i bilen hem från gymmet och äta bounty. Det är riktigt skönt!

Inga kommentarer: