tisdag 17 februari 2009

Skuldkänslor

Jag avskyr att göra någon illa, särskilt när det är helt oavsiktligt. Jag försöker sätta mig själv först och att tänka på vad jag vill, känner och behöver. Igår kväll sårade jag någon genom att göra precis det. Nu har jag enorma skuldkänslor, kunde jag gjort på annat sätt?

Jag såg en person som en vän, en bra vän och vi pratade ganska länge igår och han frågade en massa saker som jag svarade på. Det slutar med att han är sårad eftersom han ville mer än att vara vän. Så nu sitter jag här. Det gör ont att såra någon och höra sorgsenheten. Funderade halva natten på om jag kunde göra något annat. Kanske kan jag ha en relation med honom trots att jag inte är kär, kärlek är inte allt och jag tycker ju om honom som vän. Det är ju inte så att jag har massa andra bra alternativ. Men det känns som om jag inte kan göra så mer. Jag måste känna oxå. Är hellre ensam än med någon jag inte älskar. Men skuldkänslorna finns där. Skulden och skammen. Kunde jag gjort något annat? på något annat sätt?

Inga kommentarer: