tisdag 17 februari 2009

Telefonsamtal

Vad olika två telefonsamtal kan vara. Det ena från mina drömmars man. Denna underbara fantastiska man. Jag älskar att höra hans röst, hur han berättar om sin vardag. Jag uppskattar hans omtanke om mig även om jag inte kan bemöta den eller ta den till mig.

Det andra från mannen på andra sidan landet. Hans sambo var på jobbet så han tog tillfället i akt och ringde mig. Att något som inte är påbörjat eller inletts kan kännas så smutsigt och fel utan att man gjort något annat än pratat i telefon och på möten. Jag har ingen önskan att vara något annat än hans vän men han har en historia som gör att hans sambo inte litar på honom och som gör att jag aldrig skulle kunna vara med honom. En patologiskt otrogen man. Kan man vara vän med honom och lite på att det håller sig till vänskap?

Båda samtalet lämnar efter sig en bitterljuv känsla. Glädje och frustration. Längtan och oro. Allt på samma gång fast på så olika sätt.

Inga kommentarer: