torsdag 16 april 2009

Påsk

Har haft den bästa helgen i mitt liv. En helg fylld av kärlek, omtanke och skratt. Kan det kanske vara så att jag äntligen har hittat rätt? Det känns så i varenda fiber i kroppen. Ett avsked öppnade dörren för mig att våga älska och se något annat. Har ägnat helgen åt att bara vara och att drömma om framtiden och att göra planer. Kastar loss alla förtöjningar och ger mig ut på djupt hav. Så underbart, spännande och skrämmande men jag vägrar att inte våga.

Ansökningar om jobb är ivägskickade och om ett par månader går nog flyttlasset till andra sidan av Sverige. Skrämmande? absolut! Men samtidigt otroligt roligt och hoppfullt.

Håller tummarna för att mina drömmar äntligen kan slå in. Vågar nästan inte andas i rädsla för att allt bara ska vara en dröm, men det är min dröm och jag ska göra allt jag kan för att göra drömmen till verklighet.

En man älskar mig, delar mina drömmar, skrattar med mig och lyssnar. Efter två och en halv månads intensiv kontakt är jag beredd att ge mig iväg. Efter timmar i telefon varje dag och några dygns samvaro är jag säker på att jag vågar. Vågar chansa och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: